تاریخ: ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
ابلاغ دستورالعمل اجرایی نحوه تبلیغات چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر
دبیر ستاد مرکزی اجرایی انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر از ابلاغ دستورالعمل اجرایی نحوه تبلیغات نامزدهای چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت خبر داد.
دبیر ستاد مرکزی اجرایی انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر از ابلاغ دستورالعمل اجرایی نحوه تبلیغات نامزدهای چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر؛ دکتر حمیدرضا دهقان گفت: دستورالعمل اجرایی نحوه تبلیغات نامزدهای چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت مصوب سومین جلسه ستاد مرکزی اجرایی انتخابات ابلاغ شد.
به گفته وی تمامی نامزدهای شورای اجرایی و بازرسی، اعضای ستاد اجرایی شعب و استان و پرسنل جمعیت هلال احمر، ملزم به مطالعه و رعایت کامل مفاد این دستورالعمل و انجام اقدامات لازم در موعد مقرر هستند.
متن دستورالعمل اجرایی نحوه تبلیغات نامزدهای چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر:
در اجرای تبصره ماده 28 آیین نامه برگزاری انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر دستورالعمل اجرایی نحوه تبلیغات نامزدها به شرح ذیل ابلاغ میگردد:
ماده 1- نامزدهای واجد شرایط که اسامی آنان به تایید نهایی رسیده است مطابق زمانبندی ابلاغ شده توسط ستاد مرکزی اجرایی انتخابات صرفا پنج روز تقویمی از صبح روز جمعه مورخ 17/2/ 1395لغایت پایان روز سه شنبه مورخ 21 /2/1395 فرصت دارند تا نسبت به معرفی خودو انجام تبلیغات اقدام نمایند.
ماده 2- انجام تبلیغات توسط نامزد ها با توجه به شرایط محیطی و اقتضای شرایط و امکانات موجود در چارچوب موارد ذیل بلامانع می باشد:
بند 1-2- چاپ تراکت در قطع حداکثر 20*15 سانتی مترو توزیع آن و چاپ عکس و پوستر حداکثر در دو فرم (کاغذی) با درج مطالب تبلیغاتی توسط نامزدها در چارچوب وظایف و اختیارات مندرج در اساسنامه جمعیت هلال احمر.
بند 2-2- چاپ و توزیع جزوه ،زندگینامه ،بروشور ،پوستر و کارت ،تولید و توزیع مالتی مدیا در قالب لوح فشرده.
بند 3-2-. نصب آثار تبلیغاتی در مکانهای مجاز از سوی شهرداری ها یا دهداری‌ها.
بند 4-2- استفاده از مکان‌های خصوصی با کسب اجازه از مالکین آنها توسط نامزدها.
بند 5-2- استفاده از شبکه های اجتماعی، سخنرانی، راه اندازی سایت و وبلاگ جهت معرفی خود در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط.
بند 6-2- تبلیغ در روزنامه ها و جراید محلی با هزینه شخصی(تا 24 ساعت قبل از آغاز رای گیری) .
بند 7-2- ارسال و توزیع سوابق کاری و تجربی و اقلام تبلیغاتی جهت اعضا جمعیت (با هزینه شخصی و رعایت مقررات مربوط).
ماده 3- اقدامات ذیل ممنوع است:
بند 2-3- راه اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و استفاده از بلند گو در خارج از محیطهای سخنرانی و امثال آن.
بند 3-3- نصب هر گونه آثار تبلیغاتی توسط اقشار، گروه ها، احزاب و جمعیت ها مبنی بر حمایت از نامزدها
بند 4-3- اظهار مطالب خلاف واقع.
بند 5-3- تبلیغ علیه نامزدهای واجد شرایط به هر نحو ممکن توسط نامزد یا طرفداران وی.
بند 6-3- انجام تبلیغات پس از پایان زمان مقرر
بند 7-3- محو یا پاره نمودن تبلیغات توسط کاندیداهای رقیب.
بند 8-3- الصاق آثار تبلیغاتی روی علائم راهنمایی و رانندگی و سایر تابلو های نصب شده در معابر عمومی و همچنین منازل و اماکن خصوصی(با رعایت بند 4-2-)
ماده 4- وظایف ستاد اجرایی و انتخابات شهرستان:
بند 1-4- تعیین محلهای مناسب (در صورت امکان )جهت ارائه آثار تبلیغاتی و معرفی نامزد ها در محل شعب جمعیت هلال احمر با رعایت عدالت میان نامزدها.
بند 2-4- ممانعت از ورود کارکنان شعب برای تبلیغات له یا علیه نامزدها.
بند 3-4- جمع آوری هرگونه عکس و آثار تبلیغاتی نامزدها قبل از تشکیل مجمع و اخذ رای از محل شعبه یا محل تشکیل مجمع.
بند 4-4- جلوگیری ازاستفاده از وسایل، امکانات، تجهیزات جمعیت و شرکتها و سازمانهای وابسته به جمعیت درجهت تبلیغ نامزد ها.
بند 5-4- جلوگیری از هرگونه برنامه ریزی تبلیغاتی اعم ازتجمع و... بدون کسب مجوز از مبادی ذیربط.
بند 6-4- خودداری از هرگونه عقد قرارداد و اخذ هزینه برای در اختیار قرار دادن اموال و امکانات جمعیت برای تبلیغات نامزدها.
تبصره: مسئولیت حسن اجرای سیاست ها و دستورالعمل اجرایی نحوه تبلیغات نامزدها در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط بر عهده نهاد اجرایی انتخابات شهرستان و استان می باشد.
ماده 7- این دستورالعمل در7 ماده،19 بند و یک تبصره تنظیم و درسومین جلسه ستاد مرکزی اجرایی انتخابات جمعیت مورخ 10/12/94 به تصویب رسید ولازم الاجرا است.