تاریخ: ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
تصویب طرح پیشنهادی کارت شناسایی داوطلب
سومین جلسه کارگروه تخصصی جذب و سازماندهی با حضور نمایندگان استانی، برخی از داوطلبان تخصصی و مدیران و کارشناسان سازمان‏های ستادی جمعیت هلال احمر برگزار شد.
سومین جلسه کارگروه تخصصی جذب و سازماندهی با حضور نمایندگان استانی، برخی از داوطلبان تخصصی و مدیران و کارشناسان سازمان‏های ستادی جمعیت هلال احمر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، در این کارگروه که در راستای اجرای سیاست‏های کلان جمعیت هلال احمر در حوزه داوطلبان تشکیل گردیده بود، مواردی همچون فرآیند تصویب کارت شناسایی یکپارچه داوطلبان، بررسی فرآیند عضویت و مشارکت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر (از ثبت نام الکترونیکی تا مرحله صدور کارت داوطلبی)، بررسی رتبه‏بندی و رسته‏های داوطلبی و ضرورت تشکیل دبیرخانه توسعه مسئولیت اجتماعی به عنوان دستور کار جلسه مورد بحث و کارشناسی قرار گرفت.
بنابراین گزارش، در بخش اول کارگروه، فرآیند تصویب نمونه کارت شناسایی داوطلب، که با پیشنهاد این کارگروه و همکاری تمامی حوزه‏های ستادی جمعیت مورد بررسی و تصویب قرار گرفته بود، گزارشی ارایه گردید و از تلاش تمامی اعضا در جریان تصویب این کارت تقدیر و تشکر به عمل آمد.
این گزارش می افزاید، در بخش دوم، با توجه به تصویب طرح کارت شناسایی داوطلب، فرآیند عضویت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر از لحظه فراخوان و جذب تا صدور کارت شناسایی با تاکید بر زمان‏بندی گردش کار، توجه با آموزش‏های مجازی و حفظ جایگاه سازمانی و ارزش گذاری نام و نشان تجاری هلال احمر مورد بررسی قرار گرفت.
براساس این گزارش، در این کارگروه با توجه به سیاستگذاری‏های جدید صورت گرفته در حوزه داوطلبان، بر ارزش گذاری خدمات داوطلبانه و رویکرد توسعه خدمات الکترونیکی تاکید شد و با توجه به طرح‏های پیشنهادی تهیه شده در خصوص نحوه محاسبه ارزش خدمات داوطلبانه، ضمن حمایت از فرآیندها و اقدامات جدید اجرا شده در سازمان داوطلبان و تهیه قالب یکسان جهت ثبت خدمات داوطلبانه، مصوبات قانونی ارائه شده به منظور محاسبات ارزش ریالی خدمات، بررسی و در پایان طرح پیشنهادی کارگروه جهت محاسبه ارزش ریالی خدمات داوطلبانه، مطابق با سطح مهارت‏های علمی و عملی داوطلبان با دخالت ضریب فعالیت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر مورد تصویب قرار گرفت.
لازم به ذکر است، در ادامه با توجه به مستندات قانونی موجود در جمعیت هلال احمر، از جمله سند برنامه پنج ساله و احکام مصوب آن، بر ضرورت تشکیل دبیرخانه توسعه مسئولیت پذیری اجتماعی و تدوین آیین نامه مشارکت‏های مردمی و خدمات داوطلبانه با همکاری تمامی حوزه‏های جمعیت در فصل‏های مختلف از جمله: جذب و سازماندهی، بکارگیری و مشارکت‏های مردمی (نقدی، غیر نقدی و خدمات داوطلبانه) و حفظ و نگهداری و توانمندسازی اعضاء و داوطلبان تاکید و مقرر شد سازمان داوطلبان مطابق با احکام ابلاغی پیگیری لازم در این بخش را انجام دهد.