تاریخ: ۱۳۹۸/۳/۲۸
رییس جمعیت هلال احمر بر اهمیت نقش نظارت و پایش در زنجیره خدمت تاکید کرد
رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نهمین همایش ناظرین هلال در مشهد بر نقش موثر دو عنصر نظارت و پایش در زنجیره خدمت تاکید کرد
💥 رئیس جمعیت هلال احمر بر اهمیت نقش نظارت و پایش در زنجیره خدمت تاکید کرد

♦️رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نهمین همایش ناظرین هلال در مشهد بر نقش موثر دو عنصر نظارت و پایش در زنجیره خدمت تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی، دکتر علی اصغر پیوندی در نهمین همایش ناظرین هلال به میزبانی خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: سازمان خلاق و پویا درگرو اهمیت دادن و توجه به دو عنصر نظارت و پایش است که فقدان آن باعث رخوت و روزمرگی مجموعه می‌شود.
رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در زنجیره خدمت پس از انجام پایش و نظارت، دو مسیر را می‌توان طی کرد اولا رفع و اصلاح مشکل و دوما در پاره‌ای اوقات، جدا کردن مسیر خدمت از مجرایی دیگر و برخورد با افراد است.

دکتر پیوندی افزود: عملکرد مدیران و مسئولان موفق تاثیرگذاری بالای افراد را از برآیند نظارتها می‌رساند و لذا توجه به این جایگاه خطیر و قبول مسئولیت حائز قدرشناسی است.
وی افزود: دیده شدن کار خوب به عنوان یک توصیه دینی باید در برنامه مدیران مدنظر قرارگیرد.

وی با اشاره به لزوم تشویق و تقدیر از افراد ساعی یادآوری کرد: ضمن برخورد با افراد کم‌کار یا خطارکار باید نیروهای کوشا و امین توسط اداره کل ارزیابی عملکرد باید شناسایی و معرفی شوند تا ضمن تقدیر این دو طیف یکسان نباشند.

دکتر پیوندی، کار درست و مطمئن درخانواده و هر جایگاهی را بسیار حایز اهمیت خواند و خواستار اعتقاد داشتن مدیران به این مقوله و انجام سلسله مراتب تشویق و ترویج معروف براساس اهداف سازمانی شد که می تواند باعث الگوسازی در مجموعه باشد.

وی افزود: از سوی دیگر در موضوع خطاها هم لازم است میان خطاهای فردی و سازمانی تمایز قایل شد و برخورد مقتضی با هر خطایی به تناسب آن انجام شود.

دکتر پیوندی افزود: گاهی اوقاف افراد در مسیر فرآیند سازمانی خطا، هدایت شده و جهت پیدا می کنند که با تجارب بسیار در این زمینه ها نحوه برخورد متناسب برای اصلاح مسیر و فرآیندها لازم است.

وی ادامه داد: موضوع جلوگیری و پیشگیری از بروز خطا ضروری است که کم‌هزینه و موثرتر از برخورد ثانویه برای سازمان است.

وی افزود: باید شرایط را طوری مدیریت کنیم که حتی الامکان کار خطایی انجام نشود یا اگر مسئله ای بوجود آمد به‌هنگام و به موقع اصلاح شود.

رئیس جمعیت هلال احمر خطاب به نمایندگان اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال احمر گفت: در استان و شهر و واحد تحت نظر خودتان و باتوجه به قوانین و شرایط موجود کاری کنیم که امکان بروز خطا کاهش یابد.
وی افزود:  در حد امکان سعی کنیم کارها در مسیر اصلاحی و با رویکرد پیشگیرانه ختم به خیر بوده و به خوبی محقق شود و شما می توانید مبدع و نقطه عطف این رویکرد بوده و پیشنهادات خودتان را با این نگرش ارائه فرمایید.

وی با اشاره به اهمیت امر آمورش پرسنل و رده های مختلف مدیران مبتنی بر اهداف گفت: ضروری است فرمهای مقررات و موارد لازم اداری را کلیه کارکنان آموخته و به این موارد اهمیت داده شود تا مسیر تخلفات برعکس باشد و این اعتقاد و آرزو را همه ما داریم‌.

دکتر پیوندی با تاکید بر پرهیز از حواشی گفت: در پاسخگویی و مواجهه با مسائل باید شفافیت داشته باشیم و با روی باز و سعه صدر ‌پاسخگوی همگان باشیم و همگان هم قرار نیست هم‌سلیقه و تاییدکننده کارهای ما باشند.

وی افزود: روحیه رفاقت و محبت و همدلی ما باید وجود داشته باشد و همگی ما فضای نقد سالم و صریح را فراهم کنیم و جبران مافات و عدرخواهی هم در مواردی شایسته است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: این فضای باز پذیرش نقد به ما کمک می‌کند تا در مسیر خلاقانه حرکت کنیم و لازم است جایی برای بحث و گفتگو وجود داشته باشد.

وی افزود: شفاف و پاسخگو بودن و فراهم کردن فرصت نقد در سازمان ضرورت دارد و فارغ از فرد باید افراد بعنوان خلیفه الله، نقد و نظرات خودشان را مطرح کنند.

دکتر پیوندی با بیان اینکه برخی درپی برجسته سازی مدام نقاط ضعف و نیز القای یاس و ناامیدی هستند، خاطرنشان کرد: تهمت و افترا پسندیده نیست و نقدپذیری و ارائه راهکار موارد مهمی است که باید مورد استقبال باشد و فرصتهای لازم برای این موضوع فراهم شود تا بدخواهان که خیرخواه سازمان نیستند سوء استفاده نکنند‌.

وی در خاتمه خطاب به نمایندگان ارزیابی عملکرد در هلال احمر خاطرنشان کرد: نگذارید انتقاد کردن در سازمان تاوان داشته باشید و حتی اجازه انتقادات بدون پیشنهاد را نیز بدهید.

شایان ذکر است محمد ناطقی، نماینده رییس جمعیت و مدیر دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و مدیرکل هسته مرکزی گزینش هلال احمر و نیز امیر فراتی، سرپرست ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال احمر و دکتر سید مجتبی احمدی، مدیرعامل و حجت‌الاسلام اسدالله اسدی مسیول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی نیز در این همایش به ایراد سخن پرداختند.