دبیر ستاد مرکزی اجرایی انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر از ابلاغ دستورالعمل اجرایی نحوه تبلیغات نامزدهای چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر؛ دکتر حمیدرضا دهقان گفت: دستورالعمل اجرایی نحوه تبلیغات نامزدهای چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت مصوب سومین جلسه ستاد مرکزی اجرایی انتخابات ابلاغ شد.
به گفته وی تمامی نامزدهای شورای اجرایی و بازرسی، اعضای ستاد اجرایی شعب و استان و پرسنل جمعیت هلال احمر، ملزم به مطالعه و رعایت کامل مفاد این دستورالعمل و انجام اقدامات لازم در موعد مقرر هستند.
متن دستورالعمل اجرایی نحوه تبلیغات نامزدهای چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر:
در اجرای تبصره ماده 28 آیین نامه برگزاری انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر دستورالعمل اجرایی نحوه تبلیغات نامزدها به شرح ذیل ابلاغ میگردد:
ماده 1- نامزدهای واجد شرایط که اسامی آنان به تایید نهایی رسیده است مطابق زمانبندی ابلاغ شده توسط ستاد مرکزی اجرایی انتخابات صرفا پنج روز تقویمی از صبح روز جمعه مورخ 17/2/ 1395لغایت پایان روز سه شنبه مورخ 21 /2/1395 فرصت دارند تا نسبت به معرفی خودو انجام تبلیغات اقدام نمایند.
ماده 2- انجام تبلیغات توسط نامزد ها با توجه به شرایط محیطی و اقتضای شرایط و امکانات موجود در چارچوب موارد ذیل بلامانع می باشد:
بند 1-2- چاپ تراکت در قطع حداکثر 20*15 سانتی مترو توزیع آن و چاپ عکس و پوستر حداکثر در دو فرم (کاغذی) با درج مطالب تبلیغاتی توسط نامزدها در چارچوب وظایف و اختیارات مندرج در اساسنامه جمعیت هلال احمر.
بند 2-2- چاپ و توزیع جزوه ،زندگینامه ،بروشور ،پوستر و کارت ،تولید و توزیع مالتی مدیا در قالب لوح فشرده.
بند 3-2-. نصب آثار تبلیغاتی در مکانهای مجاز از سوی شهرداری ها یا دهداریها.
بند 4-2- استفاده از مکانهای خصوصی با کسب اجازه از مالکین آنها توسط نامزدها.
بند 5-2- استفاده از شبکه های اجتماعی، سخنرانی، راه اندازی سایت و وبلاگ جهت معرفی خود در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط.
بند 6-2- تبلیغ در روزنامه ها و جراید محلی با هزینه شخصی(تا 24 ساعت قبل از آغاز رای گیری) .
بند 7-2- ارسال و توزیع سوابق کاری و تجربی و اقلام تبلیغاتی جهت اعضا جمعیت (با هزینه شخصی و رعایت مقررات مربوط).
ماده 3- اقدامات ذیل ممنوع است:
بند 2-3- راه اندازی کارناوالهای تبلیغاتی و استفاده از بلند گو در خارج از محیطهای سخنرانی و امثال آن.
بند 3-3- نصب هر گونه آثار تبلیغاتی توسط اقشار، گروه ها، احزاب و جمعیت ها مبنی بر حمایت از نامزدها
بند 4-3- اظهار مطالب خلاف واقع.
بند 5-3- تبلیغ علیه نامزدهای واجد شرایط به هر نحو ممکن توسط نامزد یا طرفداران وی.
بند 6-3- انجام تبلیغات پس از پایان زمان مقرر
بند 7-3- محو یا پاره نمودن تبلیغات توسط کاندیداهای رقیب.
بند 8-3- الصاق آثار تبلیغاتی روی علائم راهنمایی و رانندگی و سایر تابلو های نصب شده در معابر عمومی و همچنین منازل و اماکن خصوصی(با رعایت بند 4-2-)
ماده 4- وظایف ستاد اجرایی و انتخابات شهرستان:
بند 1-4- تعیین محلهای مناسب (در صورت امکان )جهت ارائه آثار تبلیغاتی و معرفی نامزد ها در محل شعب جمعیت هلال احمر با رعایت عدالت میان نامزدها.
بند 2-4- ممانعت از ورود کارکنان شعب برای تبلیغات له یا علیه نامزدها.
بند 3-4- جمع آوری هرگونه عکس و آثار تبلیغاتی نامزدها قبل از تشکیل مجمع و اخذ رای از محل شعبه یا محل تشکیل مجمع.
بند 4-4- جلوگیری ازاستفاده از وسایل، امکانات، تجهیزات جمعیت و شرکتها و سازمانهای وابسته به جمعیت درجهت تبلیغ نامزد ها.
بند 5-4- جلوگیری از هرگونه برنامه ریزی تبلیغاتی اعم ازتجمع و... بدون کسب مجوز از مبادی ذیربط.
بند 6-4- خودداری از هرگونه عقد قرارداد و اخذ هزینه برای در اختیار قرار دادن اموال و امکانات جمعیت برای تبلیغات نامزدها.
تبصره: مسئولیت حسن اجرای سیاست ها و دستورالعمل اجرایی نحوه تبلیغات نامزدها در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط بر عهده نهاد اجرایی انتخابات شهرستان و استان می باشد.
ماده 7- این دستورالعمل در7 ماده،19 بند و یک تبصره تنظیم و درسومین جلسه ستاد مرکزی اجرایی انتخابات جمعیت مورخ 10/12/94 به تصویب رسید ولازم الاجرا است.