امروز: ۱۴۰۳/۸/۱۶
پربیننده‌ترین ها
گفتگو
پایگاههای درمانی هلال احمر ایران وویزه اربعین حسینی
پایگاههای درمانی هلال احمر ایران وویزه اربعین حسینی
۱۳۹۶/۸/۹

بازديد مدير اموزش و پرورش جناب اقاي احمدي
بازديد مديريت آموزش و پروش جناب اقاي احمدي به همراه اعضاي ستاد اسكان آموزش و پروش شهرستان سرخس در ساعت 11:30 در مورخه 11/1/1394 صورت گرفت و مسئولین با حضور در پست مسافرين نوروزی كه جمعیت هلال احمر شهرستان از نزدیک در جریان روند اجرای طرح های قرار گرفتند .
۱۳۹۴/۱/۲۵

برپايي خيمه دوستدار كودك
به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر شهرستان سرخس علاوه بر اجرای خدمات امدادی، راهنمایی های گردشگری و موقعیت های جغرافیایی و برپایی چادرهای سلامت به منظور سنجش رایگان فشار و قندخون مسافران، ، خيمه هايي.با عنوان دوستدار کودک تجهیزشده که دراین فضا کودکان مراجعه کننده از طریق نقاشی و سایر هنرهای تجسمی با مفاهیم جمعیت هلال احمر و اصول هفتگانه آن آشنا می شوند. به دليل حضور چشم گير كودكان و خانواده ها سعی شده در قالب های متناسب با سنین کودکان مراجعه کنند
۱۳۹۴/۱/۲۵

طرح حمايت از طبيعت اجرا شد
روابط عمومي جمعيت هلال احمر سرخس جمعيت هلال احمر سرخس در روز طبيعت جوانان جمعيت هلال احمر سرخس در راستاي حفاظت و حمايت از محيط زيست با انگيزه داشتن طبيعت زيبا و بدون زباله و جهت فرهنگ سازي طرح حمايت از طبيعت را اجرا نمودند. اين طرح با رويكرد حمايتي و اموزشي در خصوص اشتي باطبيعت اجرا شد و در اين طرح 700 عدد كيسه زباله وبروشور در خروجي هاي شهر بين همشهريان و مسافرين نوروزي توزيع گرديد و در راه بازگشت كيسه هاي زباله توسط همشهريان به مامورين محترم شهرداري مستقر در ورودي شهر
۱۳۹۴/۱/۲۵
اوقات شرعی

تاريخ: ۱۳۹۵ شنبه ۷ فروردين ساعت ۱۴:۵۵ کد مطلب: 26325
 30 خط تلفنی سامانه 112 هلال احمر خراسان رضوی به صورت همزمان فعال است
مسئول ارتباطات رادیویی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: روزانه به طور میانگین 17 هزار تماس با سامانه تلفنی 112 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گرفته می‌شود که متأسفانه بیش از 80 درصد این تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده است.
به گزارش ستاد خبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، علی نخفروشان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به بحث ارتباطات و مرکز پیام پرداخته می‌شود و این مجموعه ارتباط میان پست‌های امدادی و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات را برقرار می‌کند.
وی افزود: راه‌های ارتباطی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات از طریق شبکه بیسیم VHF و سامانه تلفنی 112 بوده است.
مسئول ارتباطات رادیویی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شبکه VHF ارتباط سراسری با تمامی پست‌ها برقرار می‌کند و سامانه تلفنی 112 هم تماس‌های مردمی را پاسخ می‌دهد که این سامانه برای پست‌هایی که فاقد آنتن‌دهی هستند قابل استفاده بوده است.
نخفروشان تصریح کرد: یک شبکه دیجیتال در مشهد راه‌اندازی شده تا در زمان‌های اوج خدمت‌رسانی بتوانیم خدمتی شایسته و بی‌نقص ارائه دهیم که به طور مثال می‌توان به مراسم سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی اشاره کرد که این مأموریت‌ها با مؤفقیت سپری شد؛ در صورتیکه در اینگونه مواقع در گذشته با مشکلاتی همراه بودیم که اکنون با مجهزشدن این حوزه این مشکلات برطرف شده است.
وی تأکید کرد: 30 خط سامانه تلفنی 112 جمعیت هلال احمر در خراسان رضوی به صورت همزمان فعال است که دو اپراتور در مرکز استان پاسخگو هستند و مرکز پیام با نزدیک‌ترین پایگاه به محل حادثه در ارتباط است تا امدادرسانی لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد؛ همچنین خطوط ماهواره‌ای در خراسان رضوی فعال هستند که دو خط آن در مشهد فعال بوده و در هر شهرستان استان هم یک خط فعال است.
مسئول ارتباطات رادیویی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی خودروی سیار ارتباطات در استان، بیان کرد: یک خودروی سیار ارتباطات با تمامی امکانات مخابراتی از قبیل شبکه‌های VHF و HF، خط ماهواره‌ای، خطوط موبایلی ثابت و غیره فراهم شده تا در هر نقطه‌ای امکان استقرار و اطلاع‌رسانی مطلوب میسر باشد.
نخفروشان در رابطه با فعالیت شبکه کمال در سطح استان، گفت: در شبکه VHF ارتباط جداگانه‌ای با اعضای کارگروه 14 گانه بحران برقرار می‌شود که مجموعه‌های این کارگروه شامل ستاد بحران و حوادث استانداری، جمعیت هلال احمر، اورژانس 115، پلیس 110، آتش‌نشانی، آب و فاضلاب، شرکت گاز، شهرداری، راه و شهرسازی، پلیس راه، نیروی هوایی ارتش، نیروی مقاومت بسیج و صدا و سیما هستند که از طریق شبکه‌ای مشترک به نام کمال با همدیگر در ارتباط هستند تا ارسع وقت رسیدگی لازم به حوادث و حادثه‌دیدگان صورت پذیرد.
وی افزود: 206 بیسیم ثابت، خودوریی و سیار (دستی) در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی فعال است که از این تعداد 20 بیسیم در مشهد و 186 بیسیم دیگر در شهرستان‌های استان فعال هستند، همچنین 30 بیسیم ثابت و سیار دیجیتال هم در مشهد فعال است.
مسئول ارتباطات رادیویی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به آمار مزاحمت‌های سامانه تلفنی 112، عنوان کرد: روزانه به طور میانگین 17 هزار تماس با سامانه تلفنی 112 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گرفته می‌شود که متأسفانه بیش از 80 درصد این تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده و کمتر از 20 درصد آن تماس‌های حقیقی و حادثه‌ای بوده است.
نخفروشان تصریح کرد: این اقدام ناشایست سبب عدم و تأخیر حضور نیروهای امدادگر و نجاتگر در صحنه‌های مورد نیاز شده و در چنین مواقعی امکان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حقیقی ناممکن می‌شود.
وی تأکید کرد: بیشتر تماس‌های تلفنی از سوی کودکان بوده و از والدین درخواست داریم که مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند تا در امر خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان حقیقی به مشکل نخوریم.
ارسال به دوستان  نسخه چاپی


نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
کد امنیتی