امروز: ۱۴۰۳/۸/۱۲
پربیننده‌ترین ها
گفتگو
پایگاههای درمانی هلال احمر ایران وویزه اربعین حسینی
پایگاههای درمانی هلال احمر ایران وویزه اربعین حسینی
۱۳۹۶/۸/۹

بازديد مدير اموزش و پرورش جناب اقاي احمدي
بازديد مديريت آموزش و پروش جناب اقاي احمدي به همراه اعضاي ستاد اسكان آموزش و پروش شهرستان سرخس در ساعت 11:30 در مورخه 11/1/1394 صورت گرفت و مسئولین با حضور در پست مسافرين نوروزی كه جمعیت هلال احمر شهرستان از نزدیک در جریان روند اجرای طرح های قرار گرفتند .
۱۳۹۴/۱/۲۵

برپايي خيمه دوستدار كودك
به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر شهرستان سرخس علاوه بر اجرای خدمات امدادی، راهنمایی های گردشگری و موقعیت های جغرافیایی و برپایی چادرهای سلامت به منظور سنجش رایگان فشار و قندخون مسافران، ، خيمه هايي.با عنوان دوستدار کودک تجهیزشده که دراین فضا کودکان مراجعه کننده از طریق نقاشی و سایر هنرهای تجسمی با مفاهیم جمعیت هلال احمر و اصول هفتگانه آن آشنا می شوند. به دليل حضور چشم گير كودكان و خانواده ها سعی شده در قالب های متناسب با سنین کودکان مراجعه کنند
۱۳۹۴/۱/۲۵

طرح حمايت از طبيعت اجرا شد
روابط عمومي جمعيت هلال احمر سرخس جمعيت هلال احمر سرخس در روز طبيعت جوانان جمعيت هلال احمر سرخس در راستاي حفاظت و حمايت از محيط زيست با انگيزه داشتن طبيعت زيبا و بدون زباله و جهت فرهنگ سازي طرح حمايت از طبيعت را اجرا نمودند. اين طرح با رويكرد حمايتي و اموزشي در خصوص اشتي باطبيعت اجرا شد و در اين طرح 700 عدد كيسه زباله وبروشور در خروجي هاي شهر بين همشهريان و مسافرين نوروزي توزيع گرديد و در راه بازگشت كيسه هاي زباله توسط همشهريان به مامورين محترم شهرداري مستقر در ورودي شهر
۱۳۹۴/۱/۲۵
اوقات شرعی

تاريخ: ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن ساعت ۱۰:۵۹ کد مطلب: 38675
 اجرای طرح «تاکسی امدادگر» در شهرها/ راننده های تاکسی آموزش می بینند
مهمترین موضوع در مسائل امدادی رسیدن به‌هنگام امدادگر سر صحنه حادثه است و تاکسی‌ها به علت پراکندگی خوبی که در سطح‌ شهرها دارند، برای این موضوع مناسب خواهند بود؛ بنابراین اگر یک‌درصدی از این تاکسی‌ها آموزش ببینند و در حوزه امدادی وارد شوند، می‌توانند در آتش‌سوزی و حوادث جرحی که ممکن است برای مردم اتفاق بیفتد، وارد عمل شوند.
حادثه خبر نمی‌دهد و حتی در هر ثانیه ممکن است اتفاق جدیدی رخ دهد که نیاز به کمک نیروهای امدادی باشد. هر قدر که تعداد این نیروهای تربیت‌شده متخصص زیاد باشد، باز هم نیاز به کمک بیشتری خواهد بود. در همین راستا این‌ روزها به ‌نظر می‌رسد که جمعیت هلال‌احمر بیشتر از هر زمان دیگری به حضور مردم عادی در بدنه و فعالیت‌های این نهاد چراغ سبز نشان داده است و به دنبال این است که مردم عادی را برای حضور به‌موقع و مناسب در هنگام حادثه آماده کند. در شهر مشاغل زیادی هستند که پتانسیل ارایه خدمت در حوادث را دارند. رانندگان تاکسی یکی از آنها هستند و حالا طرح عنوان «تاکسی امدادگر» بناست برای فعال‌شدن این پتانسیل دستبه کار شود.
مرتضی ضامنی، سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از پیشنهاد این اتحادیه برای اجرای طرحی با عنوان «تاکسی امدادگر» به سازمان امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر خبر داده است. در قالب این طرح با راه‌اندازی سامانه‌ مورد نظر رانندگان منتخب در زمان بحران و حادثه با تجهیزات شهری حضور پیدا کرده و خدماتی ارایه می‌دهند.
ضامنی با بیان این‌که صحبت‌های مقدماتی برای اجرای این طرح انجام شده است، افزود: برای اجرای این طرح از طرف اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور اعلام آمادگی شده و امید است به جمع‌بندی نهایی برسیم.
وی با بیان این‌که در شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر جمعیت بالغ بر ۲۵۰‌هزار تاکسی خدمات‌رسانی می‌کنند، گفت: مهمترین موضوع در مسائل امدادی رسیدن به‌هنگام امدادگر سر صحنه حادثه است و تاکسی‌ها به علت پراکندگی خوبی که در سطح‌ شهرها دارند، برای این موضوع مناسب خواهند بود؛ بنابراین اگر یک‌درصدی از این تاکسی‌ها آموزش ببینند و در حوزه امدادی وارد شوند، می‌توانند در آتش‌سوزی و حوادث جرحی که ممکن است برای مردم اتفاق بیفتد، وارد عمل شوند. سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: در این سامانه با استفاده از نرم‌افزارهای برخط اگر اتفاقی در یک محله رخ دهد، هشداری به سمت رانندگان و امدادگرانی که نزدیک حادثه هستند، فرستاده شده و آنها موظف می‌شوند ضمن حاضر‌شدن در صحنه اقدامات اولیه را نسبت به حادثه انجام دهند تا امدادگران تخصصی وارد صحنه شوند.
تحول جدی در مفاهیم فعالیت داوطلبانه
هلال‌احمر یک نهاد عمومی بزرگ و جهانی است. این جمعیت و نهاد عمومی با پشتوانه‌های مردمی و کمک‌های دولت می‌تواند بسیاری از فعالیت‌ها را انجام دهد و نبود این دوعامل فعالیت جمعیت را می‌تواند با مشکل مواجه کند. مردم همواره به‌عنوان سرمایه اجتماعی هلال‌احمر مطرح بودند و استفاده از افکار و عمل آنان در حوزه‌های متفاوت کاری، همواره راهگشای برون‌رفت از بسیاری از بحران‌های موجود است. سرمایه اجتماعی واژه‌ای است که جهت اشاره به ارتباطات درون و مابین گروهی از آن استفاده می‌شود. اگرچه تعاریف مختلفی برای این مفهوم وجود دارد، اما در کل سرمایه اجتماعی به‌عنوان نوعی «علاج همه مشکلات» جامعه مدرن تلقی شده است. ایده اصلی این است که «شبکه‌های اجتماعی دارای ارزش هستند، هم به صورت فردی و هم در شکل جمعی می‌توانند موجب افزایش بهره‌وری شوند، ارتباطات اجتماعی هم بر بهره‌وری افراد و گروه‌ها تأثیر می‌گذارند».
استقبال آحاد مردم از همراهی و هم‌افزایی با سازمان‌های مرتبط با هلال می‌تواند بسیاری از حلقه‌های مفقوده مدیریت بحران به‌ویژه در آن بخشی که هلال متولی آن است را عیان ساخته و الگوی مناسبی برای سایر مراکز همراه در سامانه مدیریت بحران باشد. این روزها جامعه مدنی به صورت مجموعه انجمن‌ها و سازمان‌های داوطلبانه خارج از محدوده بازار و دولت که توسط گروه‌هایی از مردم شکل گرفته و مدیریت می‌شوند و به شکل داوطلبانه و بدون سود شخصی عمل کرده و هدفشان خیررساندن به خودشان یا دیگران است، می‌توانند شبکه‌های ارتباطی فعالی ایجاد کنند و آنها را پایدار نگهدارند. آنان با توسل به ساختاری غیررسمی و انعطاف‌پذیر، مردم را به هم ارتباط می‌دهند، اعتماد و عمل متقابل را گسترش می‌دهند و جامعه را با دیگر دوستی بدون اجبار استحکام می‌بخشند. آنچنان که اجرای طرح «تاکسی امدادگر» در شهرها می‌تواند گستره‌ای از این تعامل در جامعه مدنی و ایجاد شبکه‌ای ارتباطی قوی باشد. طرح‌ها و ایده‌هایی از این دست، نشان می‌دهد که سیاست درهای باز هلال به روی مردم و شبکه‌های اجتماعی و فعالان صنفی درحال جوابگیری است و در آینده شاهد تحول جدی‌تری در مفاهیم فعالیت داوطلبانه در هلال خواهیم بود.
ارسال به دوستان  نسخه چاپی


نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
کد امنیتی