تاريخ: ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ دي ساعت ۱۱:۱۲ کد مطلب: 61781
 یلدایی با طعم امداد ونجات کوهستان نجاتگران هلال احمر تربت حیدریه

این عملیات بهانه ای شد که با حسین فغفوریان سرتیم کوهستان هلال‌احمر تربت حیدریه گفت و گو کنیم او درمورد این عملیات گفت: سرشب بود که داشتیم برای شب یلدا آماده می‌شدیم که خبر دادند فردی در ارتفاعات یکی از  روستاهای شهرستان زاوه مفقود شده که  با  ۶ نفر از اعضای تیم کوهستان به محل اعزام شدیم.

او ادامه داد:سریعا با تجهیزات لازم به محل اعزام شدیم که پس از رسیدن و ارزیابی و جمع آوری اطلاعات عملیات جستجو و نجات فرد مفقود شده با توجه به بارش  برف در منطقه آغاز شد،که بدلیل وسیع بودن منطقه و نبود نشانه ای از فرد عملیات متوقف و به محل پاسگاه انتظامی مراجع کردیم.

سرتیم کوهستان هلال‌احمر تربت حیدریه با وجود یاد آوری شرایط منطقه گفت:بعد از دقایقی بستگان فرد مفقود از وجود ردی از فرد در مسیر دیگری خبردادن که با هماهنگی انجام شده با پلیس فتا و آگاهی و تماس برقرار شده مشخص شده فرد از محل سکونت خود زیاد دور شده است و عملا به مکان نیز اشراف ندارد.

او از سختی و فشارهای او لحظات و روحیه دادن به نیروها گفت:عملیات تا ساعت ۵صبح روز دوشنبه یکم دی ماه ادامه داشت و متاسفانه علیرغم طی مسافت طولانی نشانه و ردی  از فرد مفقود شده پیدا نشد و باتوجه به خستگی نیروها و نیاز به ریکاوری به محل پاسگاه انتظامی روستای فتح آباد رشتخوار رفتیم  و استراحت کردیم.

فغفوریان از وجود نیاز به نیروی پشتیبان سخن گفت: با هماهنگی انجام شده با شعبه تربت حیدریه عملیات در ساعت ۷:۳۰دقیقه روز یکم دی ماه مجدد عملیات  آغاز و درخواست نیروهای پشتیبانی از شعب تربت‌ حیدریه و رشتخوار شد.

سرتیم کوهستان هلال‌احمر تربت حیدریه لحظه شنیدن  خبر پیدا شدن  فرد مفقودی را اینگونه روایت می‌کند: در ساعت ۱۲:۱۵دقیقه طی اعلام مسول امداد و نجات شعبه تربت‌ حیدریه مبنی بر پیدا شدن فرد مفقودی در نزدیکی روستای فتح آباد عملیات پایان یافت و نجات این خانم باتوجه به شرایط فیزیکی و نوع  پوشش  وی در شرایط برفی و سرما جز معجزه نبوده است که در این شرایط میفهمیم که خداوند هیچوقت بندگانش را تنها نمی‌گذارد
و این مصداق آن شعر است که میگوید
کر نگهدار من آن است که من میدانم
شیشه را بغل سنگ نگه میدارد.
سرتیم کوهستان هلال‌احمر تربت حیدریه در پایان  از مجموعه مسولین هلال‌احمر تربت‌ حیدریه،رشتخوار و نجاتگران بی ادعایی که در بلندترین شب سال خانواده خود را تنها گذاشتند و به مدد نجات جان هموطن خود شتافتند تشکر و قدردانی کرد.