1) نظارت بركليه امور مربوط به واحدهاي تحت سرپرستي
2) نظارت برحسن اجراي دستور العمل ها و بخشنامه هاي اداري وحسن اجراي قوانين و مقررات
3) ايجاد هماهنگي و گسترش همكاري هاي بين بخشي درحوزه هاي تحت سرپرستي
4) كنترل و نظارت بر امور مربوط به منابع انساني و تعيين خط مشي لازم
5) كنترل و نظارت بر امور مربوط به واحد خدمات اداري و تعيين خط مشي لازم
6) ارائه تحليل ونقطه نظر سازماني جهت اتخاذ تصميم بهبود وضعيت سازماني و خدمات رساني
7) هماهنگي و همكاري با مديريت عامل جمعيت درجهت ارتقاء سطح خدمات قابل ارائه
8) نظارت بردرخواستهاي خريد و استعلام هاي تهيه شده با توجه به آئين نامه تداركات و مقررات مربوط .
9) نظارت و برنامه ريزي آموزشي ، ونيازهاي استخدامي و پرسنلي جمعيت
10) نظارت بر انجام وصدور احكام پرسنلي با توجه به طرح طبقه بندي مشاغل و ضوابط مربوط به آن
11) برنامه ريزي و نظارت بر امور رفاهي كاركنان در سطح استان
12) نظارت و بررسي در انجام امورخدمات و حفظ و نگهداري از امكانات و تأسيسات جمعيت
13) نظارت بر تنظيم و انجام قراردادها با توجه به ضوابط تعيين شده