امروز: ۱۴۰۳/۹/۲



تاريخ: ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن ساعت ۸:۴۷ کد مطلب: 12663
 جایگاه روابط عمومی در سازمان
روابط عمومی باید بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان موثر باشد
در دنیای امروز که مرزهای ارتباطات شکسته شده و انسان به دنبال کشف راهکارهای مطلوب زیستن و نگرش جامعه مدار است، آموزه های علمی ما را به کنکاش و توجه درباره وضعیت چگونگی تعامل و برخورد کردن رهنمون می سازد. بی شک یک سازمان و یا یک اداره نمی تواند خود را جزیره ای بی ارتباط فرض نماید و از تکنولوژی و آورده های آن بی نیاز و با آن بیگانه باشد. روابط انسان ها به مثابه تکنولوژی، نیازمند فرادادهایی است که روز به روز دریچه ها و افق های تازه از آن شکافته می شود، خیلی از بزرگان و صاحب نظران بر این باورند که پیشرفت های به دست آمده در امور تکنولوژی موازی با پیشرفت های انسانی نبوده و این را به وسیله نوع رفتارها و هنجارهایی که تاکنون در جوامع غربی به چشم می خورد، توجیه می کنند. شاید در برخی لایه های جامعه اداری تخلفاتی هم صورت می گیرد و از ایجاد فضای پاسخگویی هم جلوگیری می کنند و علاقه ای به آگاهی رساندن وجود نداشته باشد، اما این به آن معنا نیست که آینده نیز به همین منوال ادامه پیدا می کند. خواسته یا ناخواسته ما در جریان حرکت قرار گرفته ایم و جامعه به عنوان مطالبات منطقی از ما می خواهد که در این مسیر حرکت نماییم. به این منظور لازم است مدیران دستگاه ها با رویکردی جدید به روابط عمومی، از آن به عنوان یک مشاور و پل ارتباطی سالم با داخل و خارج از مجموعه استفاده نمایند. روابط عمومی باید بر محور تفکر مداری، مشارکت مداری و اطلاع مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان موثر باشد و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد.
تلفکس:37621018-051
آدرس:مشهد-بلوار سجاد-چهارراه بزرگمهر-نبش بزرگمهرشمالی 1
ارسال به دوستان  نسخه چاپی


نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
کد امنیتی