امروز: ۱۴۰۳/۹/۳
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ‏ بارالها درود و رحمت فرست بر على بن موسى الرضا پسنديده پيشواى پارسا و منزه وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ و حجت تو بر هر كه روى زمين است و هر كه زير خاك بسيار راستگو و شهيد صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‏ درود و رحمتى فراوان و كامل و با بركت و متصل و پيوست و پياپى و دنبال هم همچون بهترين رحمتى كه بر يكى از اوليائت فرستادى.
تاريخ: ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۱ مرداد ساعت ۱۱:۴۹ کد مطلب: 34444
« مـولــود کــرامــت »:
 چرا گناهان زائر امام رضا (ع) بخشیده می شود؟
دهه اول ماه ذیقعده الحرام در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است . چرا که این ماه با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) کریمه اهل بیت (ع) آغاز و پایان آن دهه ، مصادف با میلاد موفورالسرور امام ثامن حضرت علی بن موسی الرضا (ع ) است .
گر چه به ظاهر حضور آن بزرگوار در سرزمین خراسان به دعوت مأمون عباسی بوده ولیکن با مطالعه اندک می توان دریافت که فلسفه باطنی این دعوت از باب ( عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد ) تجلی کرامت اهل بیت (س) به ایران زمین است .
در منظومه خلقت الهی ، ایران سرزمین نظر کرده خدای متعال است که با پیشگوئی های پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (س) کاملاً روشن می شود . مثلاً نبی مکرم اسلام (ص) در عصر حیاتشان فرموده اند که پاره تن من در خراسان دفن می شود و هیچ فرد گرفتاری و یا گنهکاری او را زیارت نمی کند مگر اینکه خداوند به برکت این زیارت گرفتاری او را برطرف و گناه او را بیامرزد .
جای تفکر است که چگونه این آموزش و نجات از گرفتاری بوجود می آید و در واقع چه اتفاقی رخ داده که این نعمت و کرامت الهی به برکت زیارت برای زائر بوجود می آید ؟
راز و رمز این سوال را می توان از سخن تاریخی آن حضرت در ورود به شهر نیشابور و در حدیث طلایی سلسله الذهب جستجو کرد .
آن حضرت می فرماید : حِصن و دژ محکم الهی کلمه لااله الا الله است یعنی بزرگترین سنگر مستحکم انسانیت در گرو ایمان و توحید است .
آنچه در اینجا حائز اهمیت است مسیر راه یابی به خط توحید است که آن حضرت با قید (انا مِن شروطها)، قالب رسیدن به آن محتوای سازنده را در ایمان و پیروی از نمایندگان خدا بر روی زمین یعنی اهل بیت پیامبر (ص) عنوان می فرمایند .
از این روایات بخوبی می توان استفاده کرد که فلسفه باطنی حضور امام رضا(ع) در این منطقه ، هدیه ای برای مردم مؤمن و خداجوست که با زیارت مرقد نورانی اش ، راه هدایت الهی را به درستی در یافته و از طریق معارف ایشان به مراتب بالای توحید و قرب الهی دست یابد . لذا مفهوم زیارت ، گرانمایه ترین مفهوم سیر و سیوک معنوی برای انسان مؤمن است که با اظهار محبت و مودت می توان به حقیقت اسلام ناب دست یافت .
چرا که در حدیث دیگری نبی اکرم (ص) می فرمایند : لِکُلِ شَیءٍ اَساسٌ و اَساسُ الاسلام حُبُّنا اَهلَ البیت (ع) .
اصل و ریشه دین مبین اسلام آن محبتی است که برخاسته از قلب و دل آگاه یک انسان نسبت به جایگاه اولیاء الهی دارد .
جامعه امروز ما با توجه به دنیای ارتباطات و تکنولوژی جدید سخت مورد هجمه بدخواهان و دشمنان دین مبین اسلام است . بی شک آنچه که مورد بعنوان عُروَه الوُثقای الهی می توان به آن تمسک جست ، روح ولایتمداری است که می تواند بیمه کننده و ضامن آدمی در تلاطم هوا و هوس دنیای امروز باشد .
با درک محضر اولیاء الهی است که می توان از شیاطین جنی و انسی نجات یافته و با قرائت زیارت نامه مراتب اعتقادات خود را عرضه نموده و خواستار اصلاح امور فردی و خانوادگی شد . پس چه خوب است با استفاده از شرایط زمانی و عید میلاد حضرت امام رئوف (ع) و رهنمون سازی دلهای عاشق بسمت و سوی حرم باصفای آن امام همام و تجلیل عهد و پیمان با آن حضرت خود و جامعه و بویژه جوانان عزیزمان را از اثرات خطرات پیش رو در امان نگه داریم .
انشاء اله که زیارات زائران و ارادتمندان آن حضرت مورد قبول واقع گردد .

اسدا... اسدی
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه
در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی/مرداد ماه 96
ارسال به دوستان  نسخه چاپی


نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما:
کد امنیتی